Január 22-én, a Budapest Hilton Szálloda báltermében hirdették ki, a 2015-ben, immáron harmadik alkalommal meghirdetett, az „Év szállodája" verseny eredményét.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége és a Magyar Turizmus Zrt. pályázatára 21 szálloda jelentkezett, 5, 4 és 3 csillagos kategóriában. A szakmai zsűri ítélete szerint a kategóriák győztesei:
5*-ban a Kempinski Hotel Corvinus Budapest,
4*-ban, Budapesten a Budapest Airport Hotel Stáció Wellness & Konferencia Hotel,
4*-ban, vidéken a Residence Ózon Conference & Wellness Hotel, végül,
3*-ban a Casati Budapest Hotel.
Különdíjakat is odaítélt a zsűri.
Az év tematikus szállodája a Spirit Hotel Thermal Spa (Sárvár).
A legjobb személyzeti politikát megvalósító szálloda a Radisson Blu Béke Hotel (Budapest).
A legdinamikusabb szállodai teljesítménynövekedést elérő szálloda a Hotel Aventinus (Nyíregyháza).
Az innováció a marketing és értékesítés területén kategóriában e legkiválóbb a Wellness Hotel Katalin (Gyenesdiás).
Az innováció az üzemeltetésben kategória nyertese a Four points by Sheraton (Kecskemét). A legeredményesebb átalakulást elismerő Főnix díjat a Greenfield Hotel Golf & Spa (Bükfürdő) érdemelte ki.
A legjobb CSR programmal az Ibis Budapest City büszkélkedhet.
Az ültetett gálavacsorával kísért díjátadón köszöntötte a vendégeket Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért is felelős államtitkára, aki méltatta szállodások és az egész magyar turisztikai ágazat hozzájárulását az ország 2015. évi gazdasági sikereihez.
Susanne Kraus, a HOTREC (Európai Szállodák, Éttermek és Kávéházak Szövetsége) elnöke, többek között arról szólt, milyen nagymértékben növekedett a szolgáltatások minőségének, valamint az újfajta értékrendet fontosnak tartó, ifjú generáció megszólításának jelentősége.
Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, aki, eddigi szakmai pályafutásának túlnyomó részét a szállodák világában töltötte, a győzteseknek szóló gratuláció mellett elmondta, hogy a nemzeti marketing szervezet külképviseletei kiemelt megjelenést biztosítanak az „Év Szállodája" verseny helyezettjeinek.
Niklai Ákos, az MSZÉSZ elnöke, az est házigazdája, amellett, hogy hangsúlyozta a vendégközpontú, minőségi szolgáltatást nyújtó szállodai munka fontosságát, megköszönte a támogatást az est szponzorainak. A szponzorokat bemutató slide-ot, valamint az est folyamán készült felvételeket (Haralambidou Anthoula és Grósz Balázs munkáit).
Forrás és kép: turizmus.com