A turistaosztály után jött a fapados ám újabban kezd elmosódni a határ a fapados és a hagyományos légitársaságok között ezért több országban bevezettek egy új repülőjegy kategóriát, az utolsó osztályt
A svéd Vagabond turisztikai újság szerint ezek lényegében az új fapadosok, miután ez utóbbiak lassan kezdtek felzárkózni bizonyos tekintetben a hagyományos légitársaságok nyújtotta szolgáltatásokhoz.
Az egyes légitársaságok különbözőképpen nevezték el ezt az új jegy kategóriát, de a közös bennük az, hogy a jegyek olcsóbbak még a fapadosnál is, és az utasok még levesebb szolgáltatást kapnak. A a fedélzetre felvitt poggyászért minden esetben fizetni kell, és a jegyet nem lehet visszaváltani.
Az amerikai Delta, a JetBlue és az American Airlines vagy már bevezették, vagy hamarosan be fogják vezetni ezt az árkategóriát. Az utasok ezeken a jegyeken persze jócskán spórolnak, de vállalniuk kell, hogy a gépen ők kapják a legrosszabb helyeket, és össze kell préselődniük a többi „utolsó osztályú" utassal, mivel az üléseket szorosabban fogják elhelyezni - idézi a svéd lap az USA Today információját.
Ennek ellenére mindig akadnak olyanok – főleg fiatalok – akiket nem érdekel a kényelmetlenség, és csomagot se nagyon visznek magukkal, tehát vevő lesz az ilyen helyekre is, akár a felszállás előtt néhány órával.
Ez a trend már Európában is kezd elterjedni. A múlt nyár végén a SAS bejelentette, hogy egy új árkategóriájú osztályt fog bevezetni a „SAS Go Light"-ot, néhány kiválasztott úti célon. Ez a jegy mindig 120 svéd koronával olcsóbb, de a megkötés az, hogy a repülőre felvitt kézitáskáért is fizetni kell.
A Lufthansa és a Finnair is hasonló jegyeket kezdett el forgalmazni, és még idén bizonyára többen is követik őket.
Forrás és kép: turizmus.com