Látványos kiállítási megjelenéssel indította idei tevékenységét Lengyelországban a Magyar Turizmus Zrt., a Poznan városában február közepén megrendezett Tour Salon turisztikai vásár magyar standján.
A lengyel turisztikai szakemberek szerint idén a lengyel utazók körében még vonzóbb lehet Magyarország mint ismert, közeli, biztonságos és nem drága úti cél.
A poznani a legrégebbi lengyel turisztikai vásár, amelyet idén először – a még több látogató megnyerése érdekében – három másik kiállítással (vitorlázás, vadászat és halászat) együtt szerveztek meg. A Magyar Turizmus Zrt. standján öt társkiállító: a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft., az Apartman Hotel Bükfürdő, a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda, a Szállás.hu portal (amelynek lengyel képviselete a nocleg.pl), valamint a Balatontourist képviselte hazánkat.
Az első, szezon előtti bemutatkozást sorban követi majd a többi, Lodz, Varsó, Katowice és Kielce célpontokkal. Ezek a nagyközönségi vásárok a legfontosabb küldőrégiókban zajlanak, így a leghatékonyabb célcsoport-elérést teszik lehetővé. Lengyelországot elsősorban nagyközönségi (B2C) küldőországként kezeli a Magyar Turizmus Zrt., tekintve, hogy a turisták mintegy 85 %-a egyénileg érkezik hozzánk. A lengyel turistákra jellemző, hogy szezon előtt döntenek az utazási céljukról és az utazási döntésben – főleg a középkorúak és a gyerekes családok esetében – még mindig fontos szerepet játszanak a hagyományos vásárok.
A lengyelek továbbra is nagy érdeklődést mutattak Budapest, valamint a gyógy- és wellness üdülések iránt, de szakemberek szerint várható, hogy újra felfedezik a Balatont is, mint a legközelebbi ,,meleg tengert,,. A Gasztroélmények Évében arra is számíthatunk, hogy a a főváros mellett olyan kisebb, népszerű városokba is ellátogatnak, mint Eger vagy Tokaj, illetve sok más, a gasztronómiájáról híres települést is felkeresnek.
Lengyelország jelenleg hazánk 7. legfontosabb turisztikai küldőpiaca: a lengyen vendégek tavaly 625 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 5,1%-kal haladja meg az előző év adatát.
2016 a ,,Lengyel-Magyar Kultúra Éve, amelynek apropóján még erőteljesebb magyar jelenlétre lesz lehetőség az egész év során. Ennek köszönhetően tovább élénkülhet a már jelenleg is kimagasló eredményeket felmutató lengyel beutazó turizmus.
Forrás és kép: turizmus.com