Április 11-én indulnak el a Lufthansa új, menetrend szerinti, egész évben közlekedő járatai München és Debrecen között.
A 98 férőhelyes, Bombardier CR9-es, két osztályos (business és turista) gépek hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken közlekednek Bajorország és Debrecen között.
A járat 9:45-kor száll fel Debrecenből és 11:25-kor landol Münchenben, a bajor fővárosból induló utasok 7:30-kor szállnak fel és 9:05-kor érkeznek a cívisvárosba. A Debrecenből induló utasok 130 müncheni csatlakozás közül választhatnak rengeteg célállomás felé.
Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport kelet-közép-európai regionális igazgatója szerint ezzel „kinyílik a világ Debrecen számára, és Debrecen a világ felé". A Lufthansa egyébként a nagy hazai kereslet miatt döntött a további fejlesztés mellett, hiszen a német fuvarozó továbbra is a második legnagyobb légitársaság Budapesten, és forgalma dinamikusan bővül.
Seszták Miklós fejlesztési miniszter a sajtótájékoztatón rámutatott: a következő hét évben 220 milliárd forintnyi forrás érkezik Debrecen közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésére.
„A mostani járatnyitás átírja a város jövőben gazdaságfejlesztési irányát, hiszen London, Párizs, Milánó, Malmö, Eindhoven és Brüsszel után újabb városba indul közvetlen járat" – mutatott rá Papp László polgármester. „A debreceni repülőtér rohamosan fejlődik: míg 2011-ben 18 ezer, idén ennek tízszerese, várhatóan 180 ezer utas fordul meg itt, és jövőre az utasszám ennek duplája is lehet. Mindez jól érződik a város turisztikai forgalmában is, hiszen egy év alatt 28 százalékkal bővült az érkezések száma, Nagy-Britanniából 15, Hollandiából 300 százalékkal növekedett a beutazó forgalom."
Az új járat utasainak nagyobb része vélhetően szabadidős céllal érkezik, és nagyobb arányt képviselnek a beutazók, és az előzetes adatok szerint az induláskor nagyjából félházas telítettségre lehet számítani – tette hozzá Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi igazgatója.
Ofer Kisch azonban rámutatott: a gép nyereségességénél nem feltétlenül a kihasználtság a mérvadó, hanem az utasok összetétele és a jegyárak, így valószínűsíthető, hogy ilyen telítettség mellett is biztosított a költségek fedezete.
Forrás és kép: turizmus.com