VIP Üzleti és Incentiv Utazások Irodája Kft.

Tel:   (36 1) 3 382 372, (36 1) 2 663 002
Cím:  Ece City Center 1051 Budapest Bajcsy-Zsilinszky út 12.
 
Irodánk nyitvatartása:
Hétfőtől-péntekig - 09:00-17:00
 
MKEH engedélyszám: R-0053/1992
Bankszámla:
10402166-50526668-71871006

Kérjen
személyre
szabott
ajánlatot
kollégáinktól!

A Heathrow-n kell új pályát építeni

2015-07-02 | viptravel

A Heathrow-n kell új pályát építeni

Egy brit szakértői jelentés szerint a londoni Heathrow repülőtéren kell új kifutópályát építeni, mert ez lenne a leghatékonyabb megoldása a brit fővárost és térségét fojtogató kapacitásszűkösségnek.

A brit kormány megbízásából e célra életre hívott szakmai testület – Airports Commission – jelentése szerint a London nyugati határában fekvő Heathrow harmadik pályáját a légikikötőtől északnyugatra kellene megépíteni.

Felmerült az a lehetőség is, hogy az északi pálya meghosszabbított vonalában épüljön az új kifutópálya, illetve az is, hogy a második legnagyobb londoni repülőtéren, Gatwicken épüljön új pálya, de a bizottsági ajánlás szerint ezek jóval kisebb gazdasági haszonnal és kapacitásbővüléssel járnának.

A jelentés szerint a bizottság által javasolt megoldás 60 év alatt 147 milliárd fontot (65 ezer milliárd forintot) adna hozzá a brit hazai össztermékhez, 2050-ig 70 ezernél több új állást teremtene, és 40 új célállomás kiszolgálását tenné lehetővé. A beruházás ugyanakkor csaknem 800 lakóingatlan lebontásával járna, és a kiszolgáló infrastruktúrával együtt 23 milliárd fontba (tízezer milliárd forintba) kerülne.

Nagy-Britanniában évek óta komoly vita tárgya, sőt belpolitikai feszültség okozója a rendkívül szűkös londoni repülőtéri kapacitás bővítésének ügye. London öt nagy nemzetközi repülőterének összesen mindössze hat kifutópályája van. Csak Heathrow-n – a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú repülőterén – működik két pálya, de ezek kapacitás-kihasználtsága is 99 százalékos. Ez azt jelenti, hogy a legkisebb időjárási vagy műszaki probléma is hosszadalmas, esetenként napokra elnyúló forgalmi fennakadásokat okoz, és csúcsidőszakokban a beérkező repülőgépek fennakadás nélkül is hosszas körözésre kényszerülnek, mielőtt leszállási engedélyt kapnak.

A többi londoni légikikötőben egy-egy pályán zajlik a forgalom, miközben például az amszterdami Schiphol repülőtérnek egyedül hat pályája van.

Forrás: turizmus.com