VIP Üzleti és Incentiv Utazások Irodája Kft.

Tel:   (36 1) 3 382 372, (36 1) 2 663 002
Cím:  Ece City Center 1051 Budapest Bajcsy-Zsilinszky út 12.
 
Irodánk nyitvatartása:
Hétfőtől-péntekig - 09:00-17:00
 
MKEH engedélyszám: R-0053/1992
Bankszámla:
10402166-50526668-71871006

Kérjen
személyre
szabott
ajánlatot
kollégáinktól!

A 25 legjobb turisztikai weboldal 2016-ban

2016-07-27 | viptravel

A Skift összeállított egy listát arról a 25, desztinációmarketinggel foglalkozó weboldalról, amelyek a lap szerint idén a legjobbnak és legmodernebbnek számítanak.

Storytelling, mint turizmusmarketing

A Skift szerint az elmúlt időszak legnagyobb dizájn- és tartalommenedzsment-trendje a statikus, „billboard” típusú weboldalaktól – amelyek a turisztikai és vendéglátóipari partnereket rengeteg bannerhirdetéssel és általános leírással jelenítették meg – az ennél sokkal eredetibb, történet vezérelt portálok felé tolódik el. A korral igazán lépést tartó oldalak ma már ráadásul jóval letisztultabbak, mint régen. Például a Visit California tavaly januárban megújult platformja is már hosszasan lefelé görgetős, a képek és történetek által vezérelt, mobileszközön is tökéletesen megjelenő dizájnt kapott. Sikerességét az is mutatja, hogy 2013-ban egy hónap alatt még csak 150.000 látogatója volt az oldalnak, 2015 májusában viszont már 1,5 millió.

A turisztikai hivatalok és irodák weboldalaikon egyrészt igyekeznek sokkal jobb leírást adni az egyes városrészekről és akár a környékről is, valamint mobilbarát, sok esetben az érdekes pontokat is megjelenítő térképet fejlesztenek, hogy útközben is bármikor lehessen azt böngészni. Több célcsoportot is ellátnak információkkal, és szem előtt tartják az autentikus élmények közvetítését. A desztinációmarketinggel foglalkozók a felhasználók egyedi igényeit is szem előtt tartják, így például akár még a gasztroturistákat is további „alkategóriákra” bonthatják. Nem mindegy ugyanis, hogy valaki fine dining-élményekre vágyik vagy a helyi termelők portékáira kíváncsi. Egyre népszerűbbek a weboldalakon a helyiek által készített – akár hosszabb lélegzetvételű – videók is, amelyekben a lakosok büszkén és természetes hangnemben, nem erőlködve mutatják be környezetüket.

Jó példa erre Skócia és Zürich turisztikai weboldala, a Visit Scotland és a Visit Zurich, ahol a desztinációmarketinggel foglalkozó iroda helyieket alkalmaz annak érdekében, hogy saját történeteikkel minél népszerűbbé tegyék az úti célt a turisták számára.

A virtuális valóság és a 360 fokos videók is egyre nagyobb teret nyernek a desztinációmarketingben – előbbit például már Miskolcon is alkalmazzák.

A listát a Skift elsősorban aszerint állította össze, hogy mely weboldalak nyújtják a legjobb felhasználói élményt – többek között mobileszközön –, melyeknek van a legmodernebb layoutja, melyek azok, ahol zökkenőmentes a navigáció és hol a leghatásosabb a dizájn és a történetmesélés. Ezek összessége adta az eredményt, vagyis, hogy mindezek megléte esetén mely weboldalak csábítanak leginkább arra, hogy meglátogassuk az adott desztinációt.

Néhány példa

Még ha nem is szereti valaki a country zenét vagy Tennessee-t, a The Story of Nashville című 45 perces filmet látva a Nashville Music City oldalán biztosan megjön a kedvünk hozzá, hiszen nagyszerűen átadja a desztináció eszenciáját. Ezen kívül egy videósorozat mutatja be a város környezetét. A Skift listája szerint a Visit Finland oldalán a fantasztikus képi világ nyújt magával ragadó élményt, a Visit Stockholm színes, energikus oldala pedig tökéletesen illusztrálja a kozmopolita város sokszínűségét és vibrálását, ráadásul az életstílusra fókuszál, és csupán három főkategóriát jelenít meg: aktív programok, kulináris élmények és a környék bemutatása. A Keep Exploring Canada idén májusban indította el új weboldalát, melyen átlátható módon jeleníti meg, hogy egy ilyen változatos ország egyes részein mit érdemes felfedezni. A Discover Los Angeles oldalán egy nagyszerű térkép található, amely részletes leírást tartalmaz a környékről, így navigálva végig az utazót a városon, de létrehoztak egy Get Lost In L.A. funkciót is, amely a tipikus turistalátványosságokon túl mutatja be az érdekességeket. A Frankfurt Tourism vadiúj weboldalát pedig teljesen látványorientáltra tervezték, ami mind számítógépen, mind mobilon fantasztikusan mutat, ezzel igyekeznek megváltoztatni azt a nézetet, hogy Frankfurt az üzletemberek városa, és sokkal inkább egy életstílusélményt közvetítenek.

A Skift 25-ös listája:

Nashville Music City

NYC & Company

Visit California

Experience Columbus

Travel Oregon

Visit Seattle

Discover Los Angeles

Visit Dallas

San Francisco Travel

Keep Exploring Canada

Tourism Nova Scotia

Chile Travel

Colombia Travel

Visit Finland

Visit Stockholm

Visit Norway

Frankfurt Tourism

Zurich Tourism

London & Partners

Ireland Tourism

VisitScotland

Visit Dubai

Visit Singapore

Tourism Australia

Auckland Tourism

 

Forrás és kép: turizmusonline.hu