Új trend körvonalazódik a divatkereskedelemben: a középmárkáktól kezdve egyre több divatüzlet szán helyet valamilyen vendéglátó egységnek, hogy vevőit további maradásra bírja.
A vásárlásban kicsit könnyelműbbek leszünk, ha megiszunk egy-két pohár proseccót, a frissen sült croissant és a gőzölgő kávé is rábír a maradásra – így gondolkodik számos nyugati világmárka tulajdonosa. Sőt, van ahol a kávé ingyenes: a hamburgi Hanza negyed üzletében a bolt és a kávéház egybeolvad, a kisbőröndök, laptoptáskák, hátizsákok mellett kompletten berendezett bisztró fogadja a fiatal nőket, akik szívesen elücsörögnek itt, némelyikük pedig, ha megivott egy latte-t, tovább nézelődik.
Ahogyan a német TextilWirtschaft fogalmaz, a divat és az étkezés fogalma egyre inkább összeér. A divatkereskedők a vendéglátóhelyeket a megkülönböztetés eszközeként, vagy éppen a luxus egyik formájaként használják. Az Armani már évekkel ezelőtt épített kávéházat az üzlete mellé.
A lehetőségek szélesek: van ahol csak egy kávé és szendvicsautomata üzemel, másutt a tetőterasz egy részét rendezik be könnyű nyári ebédek kínálására. Sok helyütt a basic kollekciót, azaz az interneten rendelhető alapholmikat kivonták az üzletek kínálatából, így szorítottak helyet a vendéglátásnak.
Van, akik eleve ilyen stratégiában gondolkodnak: a berlini Bikini üzletközpontban a Supermarket szerb kiskereskedelmi lánc egy helyen üzemeltet bárt, éttermet és divatüzletet.
Mások lehet, hogy csak ideiglenes marketing fogásként alkalmazzák. Legutóbb a Timberland kávéházzá alakította egyik boltját a berlini divathét idejére, a capuccino ára süteménnyel együtt mindössze ennyi volt: egy szelfi a Facebookra, a Twitterre vagy az Instagramra.
A divatbutikok tulajdonosai szerint egészen más a hangulat egy olyan helyen, ahol néha whiskyt, bort vagy gint lehet kóstolni. Arról nem beszélve, hogy „a bárpult mellett kapom a legértékesebb információkat a vevőimről” – idézi az egyik üzletember szavait a szaklap.
Forrás: turizmus.com ; Kép: interiii.com