Több mint 60 borászat, szőlőbirtok, családi manufaktúra, pincészet – köztük határon túliak is – vettek részt a szombati Nagy Olaszrizling Kóstolón a Sofitelben.
A rendezvény mesterkurzusoknak és szakmai bemutatkozásoknak is helyt adott. A megnyitó keretében bemutatkozott a Balatonfüred-Csopaki Történelmi Borvidék pincészeteit tömörítő szakmai közösség, a Rizling Generáció, amely Magyarországon egyedülálló módon egyesít 25 tagpincészetet, köztük a legnagyobb termelőktől a kisebb kézműves borászatokig. Boraik közül 12 tagpincészet olaszrizlingjét meg is kóstolhatták az érdeklődők.
Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, a hazai borászat egyik meghatározó alakja munkatársunknak kifejtette: el kell érni végre, hogy a Balaton környéki éttermekben bőséges választékot találjon a vendég, nemcsak rizlingből, hanem általában a balatoni borokból. Ugyanakkor nem lehet elvitatni egy külföldi turistának azt a jogát sem, hogy ha meg akarja kóstolni az egri bikavért, vagy a tokaji aszút, akkor azt a magyar tenger partján is megtehesse.
Ugyanezen a véleményen volt a zamárdi Hotel Wellamarin csapata: mint megjegyezték, tartanak balatoni borokat bőséggel, de meg kell teremteni azt a lehetőséget is, hogy megkóstolhassák a vendégek más borvidék nedűit is.
A Rizling Generáció bemutatása után a Balatoni Kör leleplezte hazánk első régiós bormárkája, a BalatonBor címkéjét. A részt vevő borászok az eseményen röviden ismertették, miért döntöttek úgy, hogy egy közös termék elkészítésével, illetve egy régiós bormárka létrehozásával erősítik tovább a balatoni borászok összefogását.
Izgalmas színfoltnak tűnt a kínálatban a dalmáciai rajnai rizlingek kóstolása, sőt, az ottani rizlingből pezsgő is készül. Több horvátországi termelő is érkezett, bár inkább horvátországi magyarokat mondanánk, hiszen magyarul ismertették érdekes, a balatoni rizlingektől stílusban, tartalomban eltérő termékeiket. A Bolfan Wines és a Vina Belje márkanevet viselő borok a fajtán belül többnyire a súlyosabb, komolyabb, déli nap érlelte rizlingeket képviselték.
Élénk volt az érdeklődés a Winelovers rendezvénye iránt. A kísérő-kiegészítő termékek közül az Édes Élet különféle hazai rizlingekből készült, zamatban azokhoz illeszkedő egyedi kézműves bonbonjai aratták talán a legnagyobb sikert.
Forrás: turizmus.com